Mindfulness Workshop

Tijdens deze inspiratie workshop gaan we ervaren hoe het voelt om aandachtig aanwezig te zijn in het moment, in het NU, in plaats van te worden meegesleept door onze gedachten. Er is speciale aandacht hoe we op een helende manier om kunnen gaan met moeilijkheden in het leven zoals; ziekte, pijn, stress en vermoeidheid.

Door het trainen van aandacht met behulp van meditatie-oefeningen aangevuld met ademtechnieken en bewegingsoefeningen ga je ervaren hoe het voelt om met mildheid contact te maken met je lichaam. Hierdoor ontstaat er ruimte om echt te gaan voelen. De basisprincipes van Mindfulness worden uitgelegd en we gaan aan de slag met een aantal bewustwordingsoefeningen die de gevoelens van mildheid en compassie versterken. Alle oefeningen die we doen zijn heel rustig en ook geschikt voor mensen die nog niet eerder iets gedaan hebben met meditatie en yoga. Ook als je door ziekte lange tijd niet fysiek actief bent geweest is deze workshop toegankelijk. Geef dit even aan als je je opgeeft voor de workshop.

Trainer: De workshop wordt gegeven door drs. Mike Janssens; psycholoog, mindfulness (MBSR) trainer en yoga therapeut. Hij kreeg in 2012 de ziekte van Lyme en heeft mindfulness (MBSR) en yoga in zijn leven geïntegreerd om op een helende manier om te kunnen gaan met deze ziekte. Hij heeft een programma ontwikkeld met specifieke aandacht voor chronische aandoeningen waarin mindfulness, bewegingsoefeningen, ademtechnieken en gedragstherapie centraal staan.
Data: Zondag 15 juli van 10.45 tot 13.15, zondag 26 augustus van 10.45 tot 13.15
Locatie: Spoorlaan 438, Tilburg
Kosten: Wordt vergoed voor cliënten van de Praktijk

Opgeven via info@bodymymind.com of via je behandelend psycholoog.